Debata na temu ovisnosti

 

 

 

 

 

 

 

 

Danas je u Srednjoj školi Krapina održana debata sa sveprisutnom temom ovisnosti “Mogu li se mladi zabaviti bez alkohola!?”.

Na inicijativu Kluba mladih Gradskog društva Crvenog križa Krapina i voditeljice Valentine Klasiček, debatni klub Srednje škole Krapina pod vodstvom prof. Dražene Voska osmislio je i realizirao debatu povodom Mjeseca borbe protiv ovisnosti koji se obilježava u razdoblju od 15. studenog do 15. prosinca.

Debata se temelji na konceptu „World Schools“ debatnog formata čija je forma sljedeća:

U World Schools formatu postoje 2 strane: Vlada i opozicija, odnosno afirmacija i negacija. Uloga vlade, odnosno, afirmacije jest definirati debatu. Obrazložiti tezu i plan argumentima te predložiti rješenja. Uloga oporbe, odnosno, negacije jest pobiti afirmaciju i uvesti svoj slučaj te eventualno i vlastiti plan potkrijepljen vlastitim argumentima.

Moderator debate je bio Ivan Borlinić, volonter i član Kluba mladih Crvenog križa.

U debati su sudjelovali i gosti iz Terapijske zajednice „Moji dani“ iz Đurmanca, te gošća iz Ureda za zdravstvo, socijalnu skrb, udruge i mlade Krapinsko-zagorske županije, gospođa Miljenka Mužar Sertić.

U afirmacijskoj grupi su bili učenici: David Podhraški, 2.bt; Laura Kranjčec, 2.ct; Drago Cvetko, 2.a

U negacijskoj grupi su bili učenici: Jana Pavić, 3.a; Petra Mlakar, 2.ct; Damjan Milaković, 2.a

Suci debate su bili: stručna suradnica škole prof. Brankica Čavužić, gđa Mužar Sertić iz Krapinsko-zagorske županije, korisnik terapijske zajednice, volonterka Lora Krkalo, te voditeljica Kluba mladih GDCK Krapina Petra Vidović. Publiku su činili učenici Srednje škole Krapina.

Debata nas je potaknula na sagledavanje perspektiva obje strane, obje grupe su pripremile i prezentirale dobre argumente, stoga su i suci odlučili da nema pobjednika već da su obje grupe podjednako dobre.

Nakon debate, kao zaključak teme o sredstvima ovisnosti i posljedicama konzumiranja korisnici Terapijske zajednice su prisutnima ispričali svoju životnu priču i teški put ovisnosti koji prolaze. Učenici su postavljali mnoga pitanja i rasprava je bila konstruktivna i zanimljiva.